fbpx

Tilbakemeldinger fra våre kunder

Etter endt reise ønsker vi alle kunder velkommen hjem. Her kan du se svar fra mange av kundene. Vi er ekstra stolte over å si at mange av tilbakemeldingene har kommet før vi har rukket å si "Velkommen hjem"😊

Da er vi vel hjemme etter en fantastisk tur til Egypt.

Tusen takk for et flott opplegg som du la opp til oss, vi ble så godt i varetatt av gode, dyktige guider hele veien.

Båtturen nedover Nilens bredde var akkurat slik vi hadde drømt om - nydelig båt med en kjempeservice hele veien.

Takk igjen for et flott opplegg - vi vil gjerne bruke dere igjen.

Hei Raymond

Takk for et flott opplegg vi hadde med dere, dette er vi kjempefornøyd med. Grei flytur selv om det ble litt ekstra venting på Gardermoen på vei ned.

Flott hotell beliggende midt i smørøyet for transport til Etihad og flyplassen.

Alt gikk etter boken på stadion, det var en herlig opplevelse, selv om ikke resultatet for City var bra nok, men vi kommer sterkere tilbake.

Takk for flott service og et godt opplegg. Jeg kommer nok tilbake ved neste anledning.

Vil først og fremst takke for din gode planlegging/tilrettelegging av den flotte opplevelsen mine gutter og jeg fikk gjennom dere i Unike Reiser.

Er svært fornøyd med din oppfølgning av reisen og på stadioen var det upåklagelig service hele veien. Jeg ønsker å trekke frem plassene vi fikk tildelt på første rad. Dette er nødvendigvis ikke positivt for alle, men for mine gutter var det spesielt stas og få Trent-Alexander Arnold & Co så tett på.

Ingenting å si på hotellet - lå jo sentralt og med hyggelig og behjelpelig betjening.

Det var en del venting ifbm flyturene om jeg skal dra frem et forebedringspotensial, men det har vel kanskje ikke dere noe påvirkning på. Dette gjaldt for så vidt både frem og tilbake.

Alt i alt var turen svært minnerik.

Tusen takk Raymond.

En stor takk til Katharina og Unike Reiser for en fantastisk tur til Kairo.

Flinke og hyggelige guider som gjorde turen helt super fra vi gikk av flyet til vi reiste hjem igjen. Stort å få oppleve pyramidene og historien rundt på nært hold.

Hei Katharina.

Jeg trengte noen dager på å fordøye alle inntrykk fra turen vår. Vi har hatt det fantastisk, så tusen takk for alt arbeidet du la i reisen.

Alle avtaler ble punktlig fulgt opp ved mottagelse, sjåfør og guide. Opplevelsene stod i kø. Veldig fornøyd med 2 badedager i Aqaba. Vi prøve å lese oss opp på forhånd og det er viktig for opplevelse. Guiden vår, Aladin var meget kunnskapsrik og hyggelig. Det vi viste minst om var fotturen fra Dana til Feynan. Glad for at vi 2 eldre IKKE var med på den. Det er for spesielt interesserte. Lokal guide hadde det travelt og turen gikk på 3,5 timer i 35 gr. Hadde ikke mye å fortelle underveis. Men det ble kompensert med måneskinnskveld på hotelltaket. Så på stjerner med stjernekikkert. Magisk !!

Avslutningen ved Dødehavet glemmer vi ikke. Rart å flyte uten å synke, 400 m under havets overflate. Flott hotell, underholdning og utsikt til Israel og lysene fra Jerusalem.
Nok en gang takk for strålende jobb av deg og NEBO tours.

Hilsen Tore

Hei Katharina!

Tusen takk for god service og planlegging av vår reise til Shetland.

Vi er veldig fornøyd med turen og opplegget. Alt fungerte som det skulle.

Oppholdet var veldig bra. Vi fikk sett mye av Shetland, men mye gjenstår. Et spennende feriemål. Så det frister å gjenta turen senere for å få mulighet til å se og oppleve mer.

Vi var også heldige med været. Hadde to dager med oppholdsvær og 14-15 grader, så det var over all forventning.

Vi vil gjerne anbefale Unike Reiser som turoperatør.

Ønsker deg en riktig god sommer videre.

Mvh Laila og Grim

En absolutt strålende tur, Skottland er et flott land å feriere i.

Hilsen

Else og Geir

Hei Katharina!

Det var en fantastisk tur! Vi hadde veldig flinke og superkoselige guider, og det var veldig moro å se de flotte stedene rundt omkring. Vi hadde sommervær i Bucuresti og vintervær i Brasov 😅

I Romania fikk vi en annen guide enn den du hadde skrevet, men det hadde ingen betydning for oss.

Transnistria var en helt fantastisk opplevelse med gamle Sovjetunionen, Leninstatuer og innmari god lunsj 👏

Moldova hadde veldig god vin, og selv om de fleste innbyggerne ikke snakket engelsk var de veldig hyggelige og imøtekommende!

Alle tre landene var den beste påskeferien, og dette har vi skrytt veldig av til alle vi har snakket med etter hjemkomsten!

Tusen takk for denne magiske opplevelsen 🤩

Hilsen

Marianne og Jan

Hola Katharina!

Vi er vel hjemme etter en fin tur til Cuba. Vi var begge veldig fornøyd med opplegget fra Unike Reiser!! Vi ble møtt punktlig overalt, og sjåfører og guider var alle førsteklasses og veldig hyggelige!! Alle hostellene var også veldig bra, bortsett kanskje fra Casa Yaime  Manolito ved Playa Larga.  Det virket ganske så slitt, men bra frokost!!

Det vi ikke var så fornøyd med var jo helt utenfor din kontroll. Må si det er trist å se et så skakkjørt samfunn. Cuba med sitt klima og fruktbarhet burde jo blomstret, og er istedet preget av fattigdom, rasjonering, korrupsjon og tafatthet. Kommunisme på sitt beste!!  Håper på innbyggernes vegne at myndighetene snart innser at de må legge om og åpne opp.

Det er et vakkert land, med mye fin natur, vakre og flotte badestrender, mange flotte bygninger - noen godt restaurert, men mange som sort trenger det...

God mat og godt med drikke fikk vi også.

Kan nevne en ting:  Veldig klar over at du nevnte at det var lurt å ha med dollar og euro. Det er en understatement! Jeg vil anbefale at du presiserer at man bør ha med seg mest mulig i dollar og euro (som forøvrig er likestilt der borte), og da selvsagt i relativt små sedler. Vi hadde jo med endel, men langt fra nok. Gikk i bankene og fikk ut lokale pesos (opplevet at Tronn fikk 120 i kurs, mens jeg - samtidig, i samme bank - fikk 117... ) Ikke noen stor sak kanskje, men når regningene på restauranten presenteres i dollar/euro og så omgjøres med kurs 160 blir det jo penger av det etterhvert...

(Det var også veldig praktisk da jeg tok ut for usd 170 og fikk 20.000 pesos i 100 peso sedler...)

(Vår guide - Claudia (veldig søt og hyggelig) rådet oss jo tidlig til ikke å veksle eller kjøpe tobakk på gaten, noe vi forøvrig ikke ville tenkt på.  Men 2 norske damer som hun guidet etter oss, trosset det samme rådet, og gjorde begge deler allerede første dag...... de kom deretter og ba om hjelp, for de var blitt snytt for nok 8.000, så vidt vi skjønte...)

Som sagt; flott opplegg fra dere!!  Takk!!

Vi kommer tilbake vedr. andre reiser muligheter, f. eks. til Madagaskar når tiden er inne for det!

Kjære Katharina.

Vi er vel hjemme fra en fantastisk tur til Egypt. Dere hadde laget et supert program for Trond og meg.  Vi drømte ikke om at vi skulle ha egne guider og sjåfører. Følte oss som konge og dronning. Alltid i trygge hender på tross av alle kontroller rundt omkring. Guidene var dessuten svært oppegående og flinke. Vi følte nesten de ble våre nye venner, særlig Mahmoud i Luxor, den ene sjåføren og hun i Kairo de første dagene. Emilie i Kairo siste helg reddet meg fra noen av de litt slitsomme selgerene, og hjalp oss  som tolk under prutingen😊.

Kongenes dal med maleriene og Tutankamon gjorde inntrykk. Det samme gjorde alle de hieroglyf-belagte templene. Utrolig hva de kunne få til ved hjelp av taljer, tau, stokker, vann og kunnskap.

Vi var også på ballongtur i soloppgang og båttur til Nubian village. Uforglemmelig!

Ingen før oss har brukt sååå lang tid på Aswan demningen, i følge Mahmoud.. Vi fikk se den fra alle kanter! og Trond, som elsker kraftverk og demninger, var svært fornøyd. Alt ble lest og avbildet i detalj...

På båten ble vi også behandlet som kongelige . God mat og hyggelig mannskap.

Tusen takk for all god hjelp og flott opplegg.

Mvh Hilde og Trond.

Tenker vi velger unike reiser påny hvis vi skal på ny tur senere😊

Heisann.
Det var en veldig kjekk tur. Og vertskapet var unikt. Ja, tror ikke at jeg har opplevd maken. Smilende og tålmodige. Og jeg fikk en kjekk romvenninne. Funket strålende, slik jeg oppfattet det. Hilsen Ingeborg. Blir gjerne med på tur igjen

Vi hadde en fantastisk tur. Det var absolutt en tur jeg vil anbefale til andre. Vi hadde også veldig flotte overnattinger, men den desidert beste var B&B i Inverness. De vil jeg på det varmeste anbefale å bruke videre. Service ut av en annen verden fra et veldig hyggelig ektepar.

Brian som kjørte oss på Isle of Skye kan også varmt anbefales videre. Han ga oss en skikkelig god opplevelse, og var tydelig godt kjent med både natur, historie og kultur.

Og ikke minst takk for veldig god oppfølging underveis. Det var veldig godt å vite at her løser alt seg.

Gleder meg allerede til neste tur med Unike reiser.

Hilsen Fam

We have now enjoyed our trip to Marrakech. It was a superb experience for all three of us. We are a family, which have travelled the world a lot, but your planned trip for us met absolutely all our expectations – and more 😊 Especially the Palais Sebban and the stay in the Agafay desert is something we would recommend to everyone.

Mr Omar met us at the airport – and he gave us a memorable stay in Morocco. He is very pleasant to be around, have excellent knowledge about everything from the culture, history, plants/vegetation and not at least Norwegian……… He shows a lot of interest in you as a person/family and try to meet all your wishes/expectations - and was always prepared to “walk the extra mile” to make our stay as perfect as possible. We really appreciated him – and give him our warmest recommendation as a tour guide to all other English speaking tourists coming to Marrakech.
We would also like to give the driver Sofian our very positive feedback. He maneuvers the roads and the traffic in a splendid and safe way – both in the city but also in the mountains/desert. We never felt worried or unsafe during our hours in the car.

Thanks again for a well organized tour for our family. We have collected a lot of new memories in our “skattekiste”.

Vi hadde en aldeles magisk tur!

Lodgene var veldig bra, gøy med strøm som kom og gikk på de mest uventa tidspunkt (har du prøvd å spise frokost i tussmørke?) 😅 Den siste lodgen var nok favoritten.

Dyrelivet var flott, og spesielt en viss pytonslange...

Bilene holdt ikke så lenge av gangen, men vi fikk noen morsomme opplevelser ut av det også.

Båtturen på kanalen var en liten nedtur, men det ga vi tilbakemelding om der nede.

Gorillafamilien kom vi veldig nært på, og du skulle sett den lille på 2 mnd 😍

Alt i alt var det en innholdsrik og fantastisk tur vi ikke ville vært foruten 👏

Håper Robert var bittelitt fornøyd med oss også 🤞

Var på kombinasjonsferie til Egypt. En helt fantastisk opplevelse. Startet i Kairo der unike reiser hadde organisert med egyptisk reiseoperatør som møtte oss på flyplassen og ivaretok oss og viste oss severdigheter som Sfinxen, pyramider, teppeknyting skole, marked og mye mye mere. Guiden Walid var ekstremt kunnskapsrik og flink til å formidle. Siste del av ferien var vi i Hughada. Sitter igjen med tidenes ferie og mange mange inntrykk. For en ferie takket være unike reiser og Katharina.

Fantastisk tur i en vanskelig tid

Helt fra planlegging og til gjennomføring har vi hatt en flott opplevelse med Unike reiser og Katharina. 16 dagers rundreise i California.
Katharina's store kunnskap om USA var en essensiell faktor mtp "hvor mange dager " hvert sted og vi fikk med oss gode beskrivelser av alle byene der vi hadde overnatting og også hva vi kunne gjøre på transportetappene mellom byene.

I en tid med stadige endringer i COVID-restriksjoner og flere ulike streiker som alle påvirket SAS (som vi reiste med) fikk vi testet profesjonaliteten og kompetansen til Unike Reiser. På intet tidspunkt var vi i tvil om støtte og bistand og hadde dialog på alle døgnets tider, men uten stress og fortvilelse da Katharina alltid viste hvordan vi skulle forholde oss og tok seg tid til å forklare seneste status. Det gjorde at alle feriedager kunne nytes i stedet for å være dominert av bekymring og telefonkøer for å sikre hjemreisen.
Unike Reiser får våre varmeste anbefalinger og kommer helt sikkert til å bruke de igjen.

Vi har hatt en fantastisk og opplevelsesrik ferie. Sitter nå og ser på film fra ferien og mimrer. Alt fungerte perfekt, og vi følte oss som konger som ble hentet og  kjørt rundt omkring.

Hotellene og guidene var veldig bra. Så dette kan trygt anbefales.  Og du var tilgjengelig, selv sent om kvelden. Naboene vurderer å ta samme turen. Og det er ikke utenkelig  at du hører fra oss igjen.

Tusen takk!

Vi anbefaler på det sterkeste å bestille tur til Florida av Unike Reiser!

Med et ferdig planlagt opplegg fra Unike reiser kunne vi nyte turen fra start til slutt. Alt gikk som planlagt med fly, leiebilen stod klar og hotellene var fantastiske. Vi var både på opplevelsesparker i Orlando og hadde strandferie i Fort Lauderdale.

Turen til Florida var en kjempeopplevelse for hele familien, med høyt tempo og mange inntrykk i Orlando, til en roligere uke fylt med sol, strand og mye bading i Fort Lauderdale. Hotellet i Fort Lauderdale hadde en fantastisk beliggenhet og var kun 1 min gange fra stranden.

Parker var forhåndsbestilt og opplevelsene i både Disney og Universal er noe jeg ønsker alle får oppleve. Vi ble også anbefalt en riddermiddag på Medieval Times, dette var en hyggelig og annerledes opplevelse med mat som måtte spises med hendene.

Vi hadde store fine hotellrom og veldig bra fasiliteter!
I tillegg fikk vi mange gode tips til steder vi kunne velge å besøke.

Dette er en opplevelse vi sent vil glemme og vi kommer garantert til å bestille vår neste reise gjennom Unike reiser.

Dere hadde virkelig lagd en flott sommerferie til oss!

Ngoma safari lodge var helt fantastisk. For en beliggenhet, og for en luksus. Båtturen på Chobe var spekket med dyr- og fugleopplevelser. Vi spiste lunsj på båten omringet av elefanter som krysset elva.

Camelthorn var også et fint sted. De to første nettene var vi de eneste gjestene, så vi ble bare omtalt som the king and queen. Siste kvelden vi var der kom det en amerikansk gruppe, og da ble det dekket middagsbord for bare oss to ute ved bålplassen, med egen kelner hele kvelden. Amerikanerene måtte spise inne 😂. Et flott opphold med fantastiske ansatte!

Hwange var bare en eneste stor opplevelse. Masse løver tett på, løveunger på ca 4 uker, som nok gjerne ville inn i bilen til oss.

Vannhullet hvor vi satt i en "bunker" og så på elefantene var ubeskrivelig. Vi var der over 3 timer, og var tett på minst 150 elefanter i alle størrelser. Noen kom så nært at vi kunne tatt på snabelen.

Victoria fallene var supert, og hotellet var veldig bra.

Vilanculos var en perfekt, avslappende avslutning på turen. Passe stort, ikke overbefolket, og flotte ansatte. Hadde fin båttur til øyene, snorkling, og deilig mat.

Dette var en ferie vi aldri vil glemme, flott natur, fantastisk dyreliv, og de mest hyggelige og gjestfrie menneskene!

Nå er vi snart klare for Uganda, gleder oss veldig til en ny, stor Afrikaopplevelse.

Takk for at du lager de flotteste turene!

Helt topp tur!

Et myggestikk eller ti ødelegger ikke intrykket mitt av Moldova. Jeg følte meg velkommen som turist, og det satte jeg pris på.

Beklageligvis fikk jeg ikke testet ut restaurantene du anbefalte. Var rett og slett litt trøtt om kveldene.

Kofferten min hadde det ikke så travelt med å komme hjem, men jeg fikk akkurat melding om at den er kommet til Værnes.

Jeg kommer til å anbefale Moldova som reisemål, og dere som reisearrangør

Tusen takk for et flott opplegg!

Ha en fin dag

Alt fra sjåfør og guide til hoteller, mat og ikke minst vin.

Dere hadde lagt opp et veldig flott program til oss.

Alle sammen er strålende fornøyd!

Vi anbefaler dette på det sterkeste til andre!

Hei, da er vi tilbake igjen fra Egypt. Dette har vært en fantastisk opplevelsestur for oss begge. Vi er meget fornøyde med servicen til Galaxia Tours. De møtte opp til alle avtalte tider og bistod med innsjekking på hotell, flyplasser osv og stilte med behagelige kjøretøyer når vi skulle på de mange utfluktene.

Vi må tilegne guiden vår, Nabil Anwar, et eget avsnitt. Han er en fantastisk person, meget kunnskapsrik, behagelig og rolig fremtoning - kort sagt: Han gjorde vår opplevelsesreise 110% vellykket! Han utviste også stor menneskekunnskap og tilpasset visningene slik at det passet oss på best mulig måte.

Vi opplevde hoteller og båt som meget komfortable og maten og servicen var upåklagelig gjennom hele reisen. Det eneste lille minus vi har å bemerke var hestedrosjen til tempelet i Luxor, som vi forstod var noe som var bestemt av myndighetene. Dette føltes noe utrygt og risikabelt. Dog er dette et ubetydelig minus for helhetsinntrykket vårt av reisen.

Dette ga absolutt mersmak og vi snakker allerede om å reise tilbake når det nye egyptiske museet åpner. Vi takker så mye for samarbeidet med dere og for organiseringen av en meget vellykket tur!

Vi gir Unike reiser våre beste anbefalinger og vi kommer mer enn gjerne tilbake til dere😄Hilsen historiefantastene Bodil og John

Beste safariopplevelser!!

Vi hadde en vidunderlig tur med Unike Reiser gjennom Masai Mara, Serengeti og Ngorogoro hvor naturopplevelsene stod i kø. Både planleggingen og gjennomføringen av turen gikk på skinner og turen ble et minne for livet som kan anbefales på det sterkeste. Hakuna Matata!

Ranchopphold i USA

Meget fornøyd med opplegget deres og kommer til å anbefale dere til andre jeg kjenner!!!

Vi har hatt en «Kongetur» til USA og vi er strålende fornøyd begge to. Vi anbefaler gjerne opplegget og dere som turoperatør til alle kjente.

Vi vil bare takke dere for en fantastisk flott tur i Memphis. Vi hadde det så utrolig gøy og koselig.

Å kjøre bil der gikk som en drøm.

Det er ærlig talt ingenting jeg ikke var glad for på turen til Peru og Bolivia, kanskje noen av hotellrommene var litt stramme på plass, men jeg forventet det med 3 personer. Alt i alt en flott tur med at innholdsrikt program. Alle fly i rute og alle guider on time. Bare hyggelige og hjelpsomme mennesker har vi møtt på vår vei:-)

Takk for at dere arrangerte denne fantastiske turen!

White Stallion Ranch, USA

Vi hadde en strålende tur til White Stallion Ranch i USA – takk skal dere ha!

Alt i alt en helt perfekt bryllupsreise!

Vi hadde en fantastisk bryllupsreise, alle mennesker og steder og opplevelser var bedre enn vi hadde kunnet håpe på!

Servicen var upåklagelig, både i fra Moses, og i fra alle andre vi ble møtt av. Maten var fantastisk, ølen kald og god og været også perfekt😊

Vanskelig å si hva som kunne vært bedre... 🙂

Alt fungerte bra. Hyggelige folk hele veien. Kred til Aston Martin gutta for sporty oppfølging uten store utsikter til salg. 😉 Kanskje litt puslete servering på Beer Factory med ett til to små plastkrus, men det var nok som spesifisert (og vi kunne kjøpe mer). Offroad kjøringen var morsom; hyggelige «pensjonister» som drev det, og vi fikk utfordret oss litt med teknisk vanskelig kjøring, ikke høy fart. Viktig at vi stoppet på veien dit og kjøpte oss noe nistemat for ingen servering på stedet.

Safari i Lake Nakuru var supert!
Camp Ashnil var helt supert, kan nesten ikke beskrives. Spesielt var det å være 30 cm unna en leopard, han satt rett utenfor bildøra. Helt vilt!

Vi stortrivdes på Chale. Helt super service, mat og drikke. Tror det er det fineste stedet jeg har vært. Det var virkelig en super tur, og safariopplevelsen ga mersmak. Takk for et supert opplegg, skal anbefale dere!

Vi hadde en helt fantastisk tur og ble godt ivaretatt av alle i Jordan.

Vi er godt fornøyd med dere som turoperatør!

Fantastisk tur!

Vi hadde en kjempefin tur til Kenya, og opplevde det ekte Afrika.

En tur vi vil huske for livet 🙂